Εισήγηση για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας του Περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρού και της Αντιπεριφερειάρχη Άννας Παπαδημητρίου – Τσάτσου, στη 15η /07.06.2011 Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗ ΣΓΟΥΡΟΥ
Για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα για το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που έχει λάβει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις και απειλεί την συνοχή ολόκληρης της κοινωνίας. Πολύ φοβάμαι πως αν δεν λάβουμε άμεσα τα κατάλληλα μέτρα, οι συνέπειες θα είναι ανεξέλεγκτες. Ήδη, τα τελευταία τραγικά γεγονότα, με τον θάνατο ενός οικογενειάρχη, και τις αντιδράσεις που προκάλεσαν, φοβάμαι ότι αποτελούν την θρυαλλίδα για αντιδράσεις βίας και ρατσιστικών εξάρσεων. Πάνω από όλα τα αγαθά και τα δικαιώματα είναι η προστασία της ζωής και η ασφάλεια των πολιτών. Αν δεν εξασφαλίσουμε αυτό, καταργούμε στην πράξη όλα τα υπόλοιπα δικαιώματα. Έχουμε υποχρέωση να παρέμβουμε και να διασφαλίσουμε αυτά τα δικαιώματα.
Δυστυχώς πλέον το πρόβλημα έχει μετατοπιστεί. Από πρόβλημα συνθηκών διαβίωσης και εικόνας της πόλης, έχει πλέον εξελιχθεί σε πρόβλημα ασφάλειας και επιβίωσης των κατοίκων. Ο φόβος πλανάται πάνω από τη πόλη. Η ειδεχθής δολοφονία του κατοίκου της Αγίου Μελετίου, έχει συγκλονίσει το Πανελλήνιο. Πρέπει ΑΜΕΣΑ, ΤΩΡΑ να πάρουμε μέτρα που θα εμπεδώσουν το αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους του κέντρου της Πρωτεύουσας.
Τα μέτρα αυτά για να έχουν διαρκεί αποτελέσματα και να αποκτήσουν μόνιμο χαρακτήρα, πρέπει να συνοδευτούν από μέτρα για τη δημόσια υγεία και την διαμόρφωση του οικιστικού και πολεοδομικού περιβάλλοντος.
Ως Νομάρχης Αθηνών, από το Σεπτέμβριο του 2008 είχα επισημάνει τον κίνδυνο να μετατραπεί το κέντρο της πόλης σε «Σόχο» και χαρακτήριζα την κατάσταση «υγειονομική βόμβα». Παράλληλα, είχα παραδώσει σε όλους τους συναρμόδιους φορείς πλήρη φάκελο, με τους υγειονομικούς ελέγχους που διενήργησαν οι υπηρεσίες της Νομαρχίας Αθηνών, με προτάσεις για αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπήρχαν.
Είμαι υποχρεωμένος να σημειώσω δυστυχώς, πως η αρμοδιότητα της τότε Νομαρχίας, και σήμερα της Περιφέρειας Αττικής, για το ζήτημα, περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στους υγειονομικούς ελέγχους για την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Πέρα από αυτό όμως, είχαμε συμμετάσχει σε Επιτροπές, τόσο της Βουλής, όσο και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, όπου είχαν καταλήξει σε πλήθος προτάσεων. Τότε ακούστηκαν πολλά λόγια, δεν έγινε όμως τίποτα, Σήμερα δεν έχουμε κανένα περιθώριο. Καμία από τις προτάσεις αυτές δεν έτυχε υλοποίησης. Σήμερα θεωρώ ότι φτάσαμε στο σημείο μηδέν. Πρέπει η Πολιτεία να ενεργοποιήσει άμεσα και να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα δράσεων που θα στοχεύουν πρωτίστως στην ασφάλεια των πολιτών και των επαγγελματιών της περιοχής, στην προστασία της Δημόσιας Υγείας, και στην βελτίωση του οικιστικού περιβάλλοντος.
Προτάσεις υπάρχουν. Έχουν καταγραφεί αναλυτικά τόσο από την πρώην Νομαρχία Αθηνών, όσο και από τα πορίσματα των δύο Επιτροπών που προανέφερα, και τα οποία στην ουσία κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Πρωτίστως όμως θα πρέπει να λυθούν τα πολλαπλά οργανωτικά προβλήματα που προκύπτουν από την επικάλυψη των αρμοδιοτήτων μεταξύ των Υπουργείων και των φορέων, με αποτέλεσμα την έλλειψη συντονισμού και την διάχυση της ευθύνης υλοποίησης.
Για παράδειγμα, ενώ το πρόβλημα που συζητάμε, βρίσκεται σε τέτοια έξαρση, σε πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε το Δεκέμβριο του 2010 (ν. 3904/2010) μετατράπηκαν οι κυρώσεις για υγειονομικές παραβάσεις από πλημμέλημα σε πταίσμα, με αποτέλεσμα την ουσιαστική αποποινικοποίηση πολύ σοβαρών για τη Δημόσια Υγεία παραβάσεων. Η Περιφέρεια Αττικής έχει προτείνει τη δημιουργία ενός συντονιστικού οργάνου όλων των εμπλεκόμενων φορέων ή τη δημιουργία ενός νέου οργανισμού κατά το πρότυπο του Αθήνα 2004, που θα ασχοληθεί μόνο με το θέμα αυτό. Στο πλαίσιο αυτό πρότεινα να τεθεί για συμβολικούς λόγους επικεφαλής ο Πρωθυπουργός, που θα δίνει και τις γενικές κατευθύνσεις και τα τρέχοντα ζητήματα, θα αναλαμβάνει να τα διαχειρίζεται η Διοίκηση του οργανισμού που προτείνουμε. Πρόσφατα, στην συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου για το θέμα αυτό, στην οποία συμμετείχα, αποφασίστηκε, ο συντονισμός της δράσης να γίνει από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης. Παράλληλα αποφασίστηκαν μια σειρά από δράσεις σε όλα τα επίπεδα με συγκεκριμένες ενέργειες που αναλαμβάνει να υλοποιήσει κάθε Υπουργείο. Πρέπει να δούμε τα αποτελέσματα.
Η Περιφέρεια Αττικής, έχει συγκεντρώσει σημαντικό υλικό, με πλήρη και ακριβή καταγραφή όλων των ανθυγιεινών εστιών, όλων των εγκαταλειμμένων κτιρίων, όλων των οικημάτων που διαμένουν κατά δεκάδες αλλοδαποί, όλων των χώρων όπου γίνεται συστηματικά διακίνηση και εμπορία ναρκωτικών, όλων των δρόμων όπου συγκεντρώνονται πολλές ιερόδουλες, στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας, και την πρόσφατη μετατόπισή τους σε περιοχές όπως η Αχαρνών, ο Άγιος Παντελεήμονας, η Πατησίων και η Κυψέλη. Το υλικό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και να αποτελέσει την βάση για την άμεση λήψη μέτρων που θα βελτιώσουν το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, που τώρα είναι το πρωτεύων. Αν επιτρέψουμε να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση, τότε το κέντρο της πρωτεύουσας θα μεταβληθεί σε πεδίο φυλετικών συγκρούσεων, μάχης συμμοριών και ρατσιστικών επιθέσεων, το οποίο θα είναι αδύνατο να ελεγχθεί.
Μόνο αν επιστρέψει η ζωή στο κέντρο της πόλης, αν επιστρέψουν οι κάτοικοι και οι δημόσιες υπηρεσίες, αν ξαναζωντανέψει ο επαγγελματικός ιστός και ελεγχθούν οι ανεξέλεγκτες ορδές των παράνομων και μη καταγεγραμμένων μεταναστών στο κέντρο της πόλης, θα μπορέσουμε να δούμε κάποια πρόοδο. Είναι προφανές ότι όλο αυτό το κύμα των πεινασμένων ανθρώπων που συσσωρεύονται σε άθλιες συνθήκες, θα πρέπει με κάθε τρόπο να περιοριστεί, διαφορετικά όποια μέτρα και να λάβουμε θα είναι σαν να ρίχνουμε νερό στον «πίθο των Δαναΐδων». Δεν πρόκειται ποτέ να δούμε αποτελέσματα, αν δεν περιοριστεί ο αριθμός των λαθρομεταναστών που από κάθε γωνιά της Μεσογείου και της Ασίας έρχονται στην Αθήνα.
Ως Περιφέρεια έχουμε μελετήσει ένα πρόγραμμα ανακαίνισης διατηρητέων και κατεδάφισης επικίνδυνων εγκαταλελειμμένων κτιρίων στο Ιστορικό Κέντρο, συνολικού προεκτιμουμένου κόστους περίπου 1 δις €. Η πρόταση αυτή αν πλαισιωθεί νομοθετικά για τη δυνατότητα άμεσης παρέμβασης και χρηματοδοτηθεί από λιμνάζοντες πόρους του ΠΕΠ Αττικής και συναφών ταμειακών, μπορεί να υλοποιηθεί με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και να αλλάξει θεαματικά την εικόνα του Ιστορικού Κέντρου.
Παράλληλα, η δράση αυτή θα έχει ευεργετικές οικονομικές συνέπειες, αφού θα ενεργοποιήσει τον οικονομικό μηχανισμό της περιοχής, θα αλλάξει την απασχόληση και θα τονώσει την ζήτηση.
Πολλά πρέπει και μπορούν να γίνουν. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένες, άμεσα υλοποιήσιμες δράσεις, τόσο με βραχυπρόθεσμο όσο και με μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Εμείς, ως Περιφέρεια Αττικής, καταθέσαμε, ένα πλήρη φάκελο με όλες τις καταγραφές που έχουν γίνει από τις υπηρεσίες μας για τα προβλήματα, καθώς και τις προτάσεις και τις μελέτες που έχουν γίνει για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος. Δεν πρέπει να επικρατήσει η αδράνεια. Σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα λεπτό για χάσιμο.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ TΗΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΝΝΑΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΤΣΑΤΣΟΥ
Για το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας
Η σταδιακή υποβάθμιση της εικόνας της Αθήνας που παρατηρείται εδώ και χρόνια έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η συγκέντρωση όλου του κρατικού μηχανισμού στην πρωτεύουσα , η έλλειψη ουσιαστικής αποκέντρωσης οδήγησε με τα χρόνια αναπόφευκτα στην παρουσία τόσο του μισού περίπου πληθυσμού της χώρας όσο και μεγάλου αριθμού μεταναστών στο κέντρο της Αθήνας.
Οι βασικές υποδομές δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν ήδη από τότε στις νέες συνθήκες.
Μετά το 2004 το πρόβλημα άρχισε να παίρνει σοβαρότερες διαστάσεις. Η έλλειψη μεταναστευτικής πολιτικής σε μια χώρα όπου εξαρχής έλλειπε ο κεντρικός σχεδιασμός σε όλα τα ζητήματα επιδείνωσε την κατάσταση. Τα τελευταία χρόνια η συγκέντρωση του συντριπτικού αριθμού των μεταναστών στην ΑΘΗΝΑ συνέβαλε στην περαιτέρω γκετοποίηση του κέντρου . Δυστυχώς αυτό που μας οδήγησε έως εδώ είναι κατά κύριο λόγο ο τρόπος λειτουργίας της διοίκησης, δηλαδή η ανυπαρξίας η και οι λάθος πολιτικές για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων. Θέλω να πω δηλαδή ότι το πρόβλημα δεν είναι μιας πενταετίας πάει πολύ πίσω και έχει εξαιρετικά σύνθετες παραμέτρους.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αναλύσεις, επισημάνσεις, προτάσεις και πορίσματα από διάφορους φορείς αλλά παρόλα αυτά, το πρόβλημα συνεχίζει και μάλιστα επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα.
ΤΩΡΑ πια φτάσαμε στην ώρα μηδέν και η αντιμετώπιση του προβλήματος επιβάλλει άμεσες, αποτελεσματικές και μετρήσιμες δράσεις γιατί η ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας είναι αβίωτη.
- ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑΣ λόγω της αυξημένης παραβατικότητας
- Δημόσια Υγεία
- Εγκαταλελειμμένα κτίρια
- Έλλειψη ελεύθερων χώρων
- Υψηλά επίπεδα αέριας ρύπανσης και ηχορύπανσης
- Επικράτηση του ιδιωτικού χώρου έναντι του δημόσιου
- Υπερβολική συγκέντρωση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος ( βιομηχανία της νύχτας που συγκεντρώνει όλες τις ενδυνάμει παραβάσεις )
- Απομάκρυνση δημόσιων υπηρεσιών
- Παραεμπόριο κ.λ.π
Ο κατάλογος των προβλημάτων μπορεί να έχει και πολλούς άλλους τίτλους και υπότιτλους και εσείς στις τοποθετήσεις να αναφέρετε κι άλλα. Στην καταγραφή των προβλημάτων και στα όσα και εσείς θα πείτε από την μεριά σας δεν νομίζω ότι θα διαφωνήσουμε.
Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΩΝ με τον πρώην Νομάρχη και νυν ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ. ΣΓΟΥΡΟ από την αρχή με τις αρμόδιες υπηρεσίες μας έκανε όλες τις απαραίτητες καταγραφές και προχώρησε σε σημαντικές πρωτοβουλίες.
Από το 2007, η Νομαρχία Αθηνών, ξεκίνησε μια σειρά από ενέργειες με σκοπό να γίνει μια πλήρης καταγραφή των ανθυγιεινών εστιών, να αυξηθούν οι υγειονομικοί έλεγχοι. Ο τότε ΝΟΜΑΡΧΗΣ, κ. Σγουρός, έκανε σειρά επαφών με τους αρμόδιους Υπουργούς .
Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο του 2007, το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφασίζει τη συγκρότηση επιτροπής από εκπροσώπους της Νομαρχίας Αθηνών- Δήμου Αθηναίων- και της Ελληνικής Αστυνομίας για την από κοινού μελέτη του θεσμικού πλαισίου και την κατάθεση προτάσεων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κέντρου της Αθήνας.
Σεπτέμβριος 2008: ανοικτή επιστολή προς τον τότε Πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή με λεπτομερή καταγραφή των τραγικών προβλημάτων. Η καταγραφή αυτή κατέληγε σε μια ολοκληρωμένη πρόταση του Νομάρχη για τη δημιουργία συντονιστικού οργάνου όλων των εμπλεκόμενων φορέων και τη δημιουργία ενός νέου οργανισμού κατά το πρότυπο του Αθήνα 2004 (παράδειγμα ΔΕΣΟΠ).
Μάρτιο 2010: Σημαντικό πόρισμα της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων με θέμα την «Ανασυγκρότηση των πόλεων-Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας).
Απρίλιος 2010: Δεύτερο σημαντικό πόρισμα της ομάδας εργασίας «ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ» που περιελάμβανε συγκεκριμένες προτάσεις για το Ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Κατά την διάρκεια όλων αυτών των ετών, η πρώην Νομαρχία και στη συνέχεια η Περιφέρεια, διενεργούσε και διενεργεί πολυάριθμες αυτοψίες (είτε οίκοθεν είτε ύστερα από έγγραφη ή προφορική καταγγελία), υγειονομικούς και κοινωνικούς ελέγχους σε εν γένει δημόσιους χώρους, εγκαταλελειμμένα κτίρια, κτίρια ή κατοικίες όπου διαμένουν αλλοδαποί μετανάστες κάτω από συνθήκες που δεν μπορούν να περιγράφουν , και τέλος σε ιδιωτικούς χώρους με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πλήρους καταλόγου με φωτογραφίες, διευθύνσεις και δορυφορικές φωτογραφίες των κτιρίων και σημείων που αποτελούν πρόβλημα. Ο κατάλογος αυτός καθημερινά αναβαθμίζεται και εμπλουτίζεται με νέα δεδομένα από ελέγχους της υγειονομικής Υπηρεσίας.
Οι έλεγχοι αυτοί σκοπεύουν στον χαρακτηρισμό των ανθυγιεινών εστιών και στη συνέχεια στη διαβίβαση των καταγεγραμμένων προβλημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες προβαίνουν σε ενέργειες μέσω συνεργείων (πχ Δήμοι, ΕΥΔΑΠ) ή κατασταλτικών μηχανισμών (Αστυνομικό Τμήμα, Πυροσβεστική Υπηρεσία κλπ…).
Η Υγειονομική Υπηρεσία έχει καταγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στο πλαίσιο της άσκησης αρμοδιοτήτων της και από αυτή τη καταγραφή προκύπτει ότι τα σοβαρότερα προβλήματα προέρχονται από τη συναρμοδιότητα των εμπλεκόμενων φορέων, τα νομοθετικά κωλύματα και βέβαια το άβατο που έχει δημιουργηθεί στο κέντρο.
Η εμπλοκή πολυάριθμων φορέων (εκτός από την Υγειονομική Υπηρεσία της Περιφέρειας, εμπλέκεται η Διεύθυνση καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων, η Αστυνομία, ΣΔΟΕ, Πυροσβεστική υπηρεσία, ΕΥΔΑΠ, Εισαγγελική Αρχή) εμποδίζει οποιαδήποτε αποτελεσματική παρέμβαση καθώς ο κάθε φορέας παγιδεύεται μέσα στα στενά όρια της αρμοδιότητας του.
Όσον αφορά τα νομοθετικά κωλύματα, χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως καμία νομοθεσία δεν αναφέρεται στην υγιεινή της κατοικίας.
Επιπλέον, να αναφέρω ότι οι υγειονομικοί έλεγχοι γίνονται πλέον με πολύ μεγάλη δυσκολία λόγω της επιδείνωσης των προβλημάτων. Τα τεχνικά προβλήματα που μας μεταφέρονται είναι πολλά. Ενδεικτικά σας αναφέρω τα εξής:
- 1. Οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας δεν έχουν τη δυνατότητα εισόδου σε ξένες ιδιοκτησίες χωρίς τη συγκατάθεση των ενοίκων και σε περίπτωση που απαιτείται εισαγγελική παρέμβαση, η διαδικασία είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα.
- 2. Οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με κινδύνους τόσο προς την ατομική τους ασφάλεια όσο και την υγεία τους, με υπαρκτά και καταγεγραμμένα κρούσματα.
- 3. Επίσης, από την εμπλοκή των Εποπτών σε πολυάριθμες έρευνες προκύπτουν τα εξής θέματα που δεν ανήκουν στην δική μας αρμοδιότητα
- – κτίσματα τα οποία έχουν μετατραπεί σε χώρους διαμονής ενώ πρόκειται ουσιαστικά για αποθήκες – υπόγεια κλπ, ακάλυπτους χώρους και εξωτερικούς εξώστες που με πρόχειρες και ακατάλληλες κατασκευές έχουν μετατραπεί σε κατοικίες, πολυώροφα κτίρια πρώην εργασιακοί χώροι με κοινά αποχωρητήρια οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως χώροι διαμονής μεταναστών (η αρμοδιότητα αλλαγή χρήσης ανήκει στην Πολεοδομία)
- – κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς από συσσωρευμένα απορρίμματα και ανεξέλεγκτες εστίες πυρός (Πυροσβεστική Υπηρεσία αρμόδια)
- – Ρέουσες ποσότητες λυμάτων, ακατάλληλα αποχετευτικά δίκτυα, υποκλοπή και μεταφορά νερού από παρακείμενα κτίρια (ΕΥΔΑΠ αρμόδια)
- – Υποκλοπή δικτύου ηλεκτρισμού από γειτονικά κτίσματα με κινδύνους τόσο πρόκλησης πυρκαγιάς, όσο και ηλεκτροπληξίας (ΔΕΗ)
- – Χώροι οι οποίοι έχουν μετατραπεί σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος όπου παραμένει μεγάλος αριθμός ατόμων χωρίς να πληρούνται οι κατάλληλες προδιαγραφές (αρμοδιότητα Δήμων)
- – Χρηματικές συναλλαγές – δοσοληψίες από ανύπαρκτα καταστήματα όπου δεν υπάρχουν καν ταμιακές μηχανές (αρμοδιότητα ΣΔΟΕ)
- – Παραμονή και εργασία ανασφάλιστων ατόμων χωρίς κανένα νόμιμο έγγραφο
- – Παρουσία τρωκτικών και εντόμων σε ιδιωτικούς χώρους η οποία χρήζει άμεσης δράσης εξυγίανσης (αρμοδιότητα Δήμων εφόσον οι ιδιοκτήτες δεν προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες)
- – Σε κάθε σχεδόν εσοχή ή κοινόχρηστο/κενό χώρο, είτε διαμένουν άτομα είτε μετατρέπουν τον χώρο σε υπαίθρια ουρητήρια.
Στο τέλος όλων αυτών των αυτοψιών, οι δικές μας Υπηρεσίες χαρακτηρίζουν τους ανωτέρω χώρους ως ανθυγιεινές εστίες, ανταλλάσσουν αλληλογραφία με τις άλλες αρμόδιες υπηρεσίες χωρίς συχνά ανταπόκριση.
Παρόλα τα προβλήματα οι υπηρεσίες μας προσπαθούν καθημερινά να κάνουν ότι μπορούν περισσότερο στις δύσκολες συνθήκες που περιγράψαμε.
Τομή στην μέχρι τώρα πολιτική για το κέντρο της Αθήνας πιστεύω πως έγινε με την πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού της χώρας να συζητήσει στο Υπουργικό Συμβούλιο της 16ης ΜΑΪΟΥ 2011, σε ειδική συνεδρίαση, στην οποία μάλιστα συμμετείχαν ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ. Στη συνεδρίαση αυτή αποφασίστηκαν μέτρα άμεσης υλοποίησης .Δημιουργήθηκε επιτροπή από όλους τους συναρμόδιους φορείς υπό τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, στην οποία όλοι μαζί καλούμαστε να συντονιστούμε για να αποφασίσουμε δράσεις ο καθένας στα πλαίσια της αρμοδιότητας του, και όπου μπορούμε από κοινού. Η επιτροπή αυτή έχει συνεδριάσει δύο φορές. Από τη μία, προσπαθεί να θέσει σε εφαρμογή την μεταναστευτική πολιτική. Ιδιαίτερα, προβάλλεται, εκτός από την απέλαση των παράνομων μεταναστών, και η προβλεπόμενη από τον νόμο δυνατότητα οικειοθελούς αναχώρησης παράνομων μεταναστών που έστω και συμβολικά, θα παίξει ένα ρόλο. Ταυτόχρονα και παράλληλα, θα πρέπει να εντατικοποιηθεί η παρουσία κοινών συνεργείων με τη συμμετοχή της Αστυνομίας, του Δήμου και της Περιφέρειας.
Όσον αφορά στην εμπλοκή της Περιφέρειας ειδικότερα, πρόκειται να συμβάλλει, μέσω της Υγειονομικής Υπηρεσίας της και όλων των καταγραφών και των αυτοψιών που έχει κάνει σε σχέση με τα εγκαταλελειμμένα κτίρια, τα κτίρια που έχουν καταληφθεί από μετανάστες, στον εντοπισμό αποθηκών-πηγών τροφοδοσίας προϊόντων παραεμπορίου κ.λ.π Για την επίτευξη του στόχου αυτού, θα συμμετέχει δύο φορές την εβδομάδα σε ένα μικτό κλιμάκιο. Επιπλέον, η Υγειονομική Υπηρεσία θα συμβάλλει στην πραγματοποίηση αυτοψιών-ελέγχων και απολυμάνσεων σε εγκαταλειμμένα-παλαιά κτίρια όπου διαμένουν κυρίως αλλοδαποί. Και σε αυτή τη περίπτωση, για την επίτευξη του στόχου αυτού, θα συμμετέχει δύο φορές την εβδομάδα σε ένα μικτό κλιμάκιο.
Τέλος, ο βοηθός του Συνηγόρου του Πολίτη κάλεσε τους συναρμόδιους φορείς με στόχο την διαβούλευση και τον συντονισμό για την επίλυση των προβλημάτων στην ευρύτερη περιοχή του Βοτανικού λόγω των άθλιων συνθηκών διαβίωσης στον καταυλισμό Ρομά.
Πρέπει η πρωτοβουλία που πρόσφατα έχει αναλάβει η πολιτεία να συνεχίσει και να στηριχτεί από την Περιφέρεια, ώστε όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα στο μέτρο που μας αναλογεί και ακόμη παραπάνω ώστε κάποια στιγμή να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την ΑΘΗΝΑ. ΟΛΟΙ ξέρουμε πως πρέπει να λύσουμε τις αγκυλώσεις του παρελθόντος αφήνοντας κατά μέρος νοοτροπίες που δεν μας οδήγησαν πουθενά. Το να μην μπορούνε δηλαδή ποτέ να συνεννοηθούνε μεταξύ τους δύο υπουργεία ή η τοπική αυτοδιοίκηση αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει πουθενά. Εάν προσπαθήσουμε να κάτσουμε σε ένα τραπέζι βάζοντας ενδεχομένως ως άμεσο σκοπό μια άμεση κοινή νομοθετική πρωτοβουλία για την απάλειψη όλων των δυσκολιών, και αν αφήσουμε πίσω μας πολιτικούς εγωισμούς, όχι εσύ εγώ, τότε θα μπορούσε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερα. Σε μια συγκυρία που η οικονομική κρίση μαστίζει την χώρα, το τελευταίο που πρέπει να καταρρεύσει είναι η πρωτεύουσα της.