Αποφάσεις 5ης Συνεδρίασης (19-2-2015) Περιφερειακού Συμβουλίου:

  • Έγκριση Σκοπιμότητας διενέργειας προμηθειών για τις ανάγκες της Περιφέρειας Αττικής για το 2015
  • Έγκριση σύναψης και όρων της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης για το έργο: «Βελτίωση Υποδομών στο Κλειστό Γήπεδο Καλαθοσφαίρισης της Δημοτικής Κοινότητας Πεύκης» συνολικού προϋπολογισμού 335.000 Ευρώ (συμπ. ΦΠΑ)
  • Ορισμός Εκπροσώπου της Περιφέρειας Αττικής στο Διοικητικό Συμβούλιο της Αναπτυξιακής Σύμπραξης Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας ‘Αθηναϊς’
  • Έγκριση υποβολής πρότασης της Περιφέρειας Αττικής για την ένταξη της ως συμμετέχοντος φορέα στο Πρόγραμμα «Ευρώπη για τους Πολίτες» 2014-2020, μέτρο: Έργα της Κοινωνίας των Πολιτών – «Δίκτυο Εθελοντών Περιφέρειας Αττικής»
  • Έγκριση σύναψης και όρων της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαλαμίνας για το έργο (παροχή υπηρεσιών): «Εργασίες αποκατάστασης βλαβών στο δίκτυο ύδρευσης Σατερλί – Κανάκια στο Δήμο Σαλαμίνας», συνολικού προϋπολογισμού 194.583,49 € (συμπ. ΦΠΑ)

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2015

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η σκοπιμότητα διενέργειας προμηθειών για τις ανάγκες της Περιφέρειας Αττικής για το έτος 2015. Κατά ψήφισε η «Λαϊκή Συσπείρωση», ενώ λευκό ψήφισαν οι παρατάξεις «Αττική» και «180ο Μοίρες – η Αττική αλλάζει πρόσωπο». Εισηγούμενος το θέμα, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, κ. Χρήστος Καραμάνος, ο οποίος, αφού ευχαρίστησε τους επικεφαλής και τους υπαλλήλους των υπηρεσιών που εργάστηκαν για την εκπόνηση του προγράμματος, σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Φέρνουμε προς έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα σχέδιο με τις βασικές καταναλωτικές προμήθειες της Περιφέρειας Αττικής. Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η διαφάνεια και ο κοινωνικός έλεγχος στις προμήθειες. Εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα με τρεις καινοτομίες: 1. Πηγαίνουμε σε διετείς προμήθειες για ορισμένες κατηγορίες, όπως η γραφική ύλη και τα καύσιμα, προκειμένου να κερδίσουμε χρόνο 2. Όσον αφορά στη διαγωνιστική διαδικασία προχωράμε με ένα μοντέλο που συνδυάζει οικονομίες κλίμακας, αλλά και ευελιξία 3. Διαμόρφωση συστήματος διαχείρισης αποθήκης, το οποίο κρίνεται αναγκαίο για να έχουμε οργανωμένη διαχείριση στην αποθήκη και σωστό προγραμματισμό που θα μας βοηθήσει να μην έχουμε διαρροές. Στο πληροφοριακό σύστημα που είχε προμηθευτεί η Νομαρχία Αθηνών προβλεπόταν να υπάρχει αυτό το σύστημα για διαχείριση αποθήκης, αλλά δεν υλοποιήθηκε».

Από την παράταξη «Αττική», ο Περιφερειακός Σύμβουλος Κωνσταντίνος Καράμπελας σημείωσε: «Καταρχήν, αυτά που μόλις παρουσίασε ο κ. Καραμάνος είναι διαφορετικά από αυτά που αναφέρονται στην εισήγηση που μας έχετε δώσει. Επίσης, αυτά που πριν από λίγο μας παρουσίασε ο κ. Καραμάνος είναι κάποιες ιδέες, με τις οποίες φυσικά και συμφωνούμε. Όμως αυτές οι ιδέες πρέπει να γίνουν πράξεις. Σας θυμίζουμε ότι πλέον είσαστε Διοίκηση, χρειάζονται λοιπόν πράξεις και δράσεις και όχι μόνον ιδέες και ‘θα’».

Oκ. Μανουσογιαννάκης μιλώντας εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης και αναφερόμενος στην ολοκλήρωση των εργασιών του Διεθνούς Συνεδρίου για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική, εξέφρασε έντονη ανησυχία, καθώς από τα συμπεράσματα του συνεδρίου προκύπτει ότι για απροσδιόριστα μεγάλο διάστημα η Φυλή θα εξακολουθεί να είναι ο αποκλειστικός χώρος υποδοχής των απορριμμάτων της Αττικής. Σημείωσε ότι “οι προεκλογικές εξαγγελίες της σημερινής περιφερειακής αρχής αλλά και η εκλογή της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αφαιρούν κάθε πρόσχημα καθυστέρησης της αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ και μη υλοποίησης του αιτήματος των κατοίκων για άμεσο και οριστικό κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής”. Τέλος ζήτησε να συζητήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο τον οριστικό σχεδιασμό της διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής με σαφές χρονοδιάγραμμα για το κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής.

Στη συνέχεια προκάλεσε τη διοίκηση να πάρει θέση για την πρόσφατη τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη,  ότι πρέπει να διακοπεί η χρηματοδότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό και οι φορείς της να αναζητήσουν πόρους από την επιβολή πρόσθετης ανταποδοτικής φορολογίας από το λαό.  Κάλεσε το περιφερειακό συμβούλιο να καταδικάσει αυτούς τους σχεδιασμούς με ταυτόχρονη διεκδίκηση κάλυψης όλων των συσσωρευμένων ελλειμμάτων των δήμων και των περιφερειών, που προέκυψαν από τις περικοπές των ΚΑΠ, καθώς και να διεκδικηθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό η κάλυψη του συνόλου των χρηματοδοτικών αναγκών των αρμοδιοτήτων που τους έχουν ανατεθεί.

Τέλος, με αφορμή το θέμα έγκρισης σκοπιμότητας διενέργειας προμηθειών για την Περιφέρεια Αττικής, έθεσε το ζήτημα της αναθεώρησης του προϋπολογισμού, υπενθυμίζοντας ότι η σημερινή διοίκηση είχε ψηφίσει τον ίδιο προϋπολογισμό για την Περιφέρεια με την προηγούμενη διοίκηση, του κ. Σγουρού, δεσμευόμενη να εισηγηθεί αναθεώρηση εν ευθέτω χρόνο.  Σημείωσε δε ότι, ενώ βρισκόμαστε ήδη στο δεύτερο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, η σημερινή διοίκηση εξακολουθεί να εφαρμόζει τον κατά τα άλλα αντιλαϊκό προϋπολογισμό, όπως τον είχε χαρακτηρίσει.

ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΠΕΥΚΗΣ

Το επόμενο θέμα που εγκρίθηκε ομόφωνα ήταν η έγκριση σύναψης και όρων της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης για το έργο: «Βελτίωση υποδομών στο κλειστό γήπεδο καλαθοσφαίρισης της δημοτικής κοινότητας Πεύκης», με συνολικό προϋπολογισμό 335.000 € (συμπ. ΦΠΑ).

Όπως διευκρίνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα, κ. Γ. Καραμέρος, το έργο αφορά στη βελτίωση των υποδομών στο Κλειστό Γήπεδο Καλαθοσφαίρισης της Δημοτικής Κοινότητας Πεύκης, στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες, όπως αποξήλωση του υφιστάμενου ξύλινου δαπέδου, τοποθέτηση νέου ξύλινου δρύινου δαπέδου αγωνιστικών χώρων, γραμμογράφηση αγωνιστικού χώρου του γηπέδου καλαθοσφαίρισης, αντικατάσταση ξύλινων και μεταλλικών Θυρών, πλακόστρωση στον περιβάλλοντα χώρο κ.α.

Ενώ συνεχίζοντας σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Το Κλειστό Γυμναστήριο αυτή τη στιγμή είναι σε άθλια κατάσταση, τόσο στον αγωνιστικό χώρο (παρκέ), όσο και στους υπόλοιπους χώρους. Λειτουργεί από το 1994 και η άδεια λειτουργίας του ισχύει μέχρι τον Οκτώβριο του 2015. Το έργο είναι απαραίτητο να γίνει. Προεκλογικά είχαμε δεσμευτεί ότι θα το δρομολογήσουμε. Εάν δεν το φτιάξουμε και μετά από αυτήν την περίοδο θα σταματήσει να λειτουργεί. Εισηγούμαστε λοιπόν τον ορισμό δυο μελών για την Επιτροπή Επίβλεψης του έργου». Επίσης, ενημέρωσε το Σώμα ότι έχει ξεκινήσει μια συνολική καταγραφή όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων του Βόρειου Τομέα, ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των αναγκών.

Ο Δήμαρχος Πεύκης – Λυκόβρυσης, κ. Τάσος Μαυρίδης, αφού ευχαρίστησε το Σώμα για τη δυνατότητα της παρέμβασης σημείωσε: «Το έργο είναι αναγκαίο να γίνει για να μπορούν τα παιδιά και οι αθλητές να αθλούνται σε ένα σωστό περιβάλλον. Επίσης, ελπίζω ότι σε επόμενη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου θα έρθει προς συζήτηση και το έργο του γηπέδου ποδοσφαίρου και θα εγκριθεί και αυτό».

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε σε ακόμη ένα έργο και συγκεκριμένα τόνισε: «Θα ήθελα να μιλήσω και για ακόμη ένα μεγάλο έργο που είναι σε εξέλιξη στη Λυκόβρυση (στο Ο.Τ 09) και αφορά σε δυο κολυμβητικές δεξαμενές, ένα θέατρο και μια μεγάλη πλατεία. Θα θέλαμε λοιπόν ως Δήμος να ζητήσουμε από την Περιφέρεια Αττικής να αναλάβει τη χρηματοδότηση του έργου αυτού στο 100%. Και αυτό γιατί η οικονομική δυνατότητα του Δήμου μας είναι περιορισμένη. Επίσης, σας ενημερώνω ότι αυτή τη στιγμή οι πολίτες της Λυκόβρυσης επιβαρύνονται με ένα δημοτικό τέλος για αυτό το έργο. Με δεδομένη όμως την οικονομική κρίση, υπάρχει δυσκολία των πολιτών στο να πληρώνουν το τέλος αυτό». Κλείνοντας δεσμεύτηκε ότι σε περίπτωση που αναλάβει η Περιφέρεια Αττικής τη χρηματοδότηση του έργου θα καταργηθεί αυτόματα αυτό το δημοτικό τέλος σημειώνοντας: «Αυτό αποτελεί προσωπική μου δέσμευση. Ελπίζω λοιπόν να τύχουμε της θετικής ανταπόκρισης του Περιφερειακού Συμβουλίου και σε αυτό το θέμα».

Σειρά ερωτημάτων έθεσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος από την παράταξη «180ο Μοίρες – η Αττική αλλάζει πρόσωπο», κ. Δημήτρης Μαραβέλιας, σχετικά με το κριτήριο βάσει του οποίου επιλέγεται η ανακαίνιση συγκεκριμένων παλαιών γυμναστηρίων και σχετικά με το ποσοστό του προϋπολογισμού της Περιφέρειας που θα διατεθεί σε αυτά τα έργα. Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Είναι πολλά τα παλαιά γυμναστήρια που χρειάζονται βελτίωση και ιδιαίτερα μετά το 2010 οι Δήμοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό το έργο. Εμείς είμαστε αλληλέγγυοι και είμαστε σύμφωνοι η Περιφέρεια Αττικής να στηρίξει τους Δήμους όπου μπορεί».

Τη σύμφωνη γνώμη της παράταξης του εξέφρασε ο Επικεφαλής της «Αττική», κ. Γιάννης Σγουρός, ο οποίος αναφέρθηκε γενικότερα στις άθλιες συνθήκες που έχουν περιέλθει εκατοντάδες αθλητικές εγκαταστάσεις, αλλά και Ολυμπιακές εγκαταστάσεις εξαιτίας της εγκατάλειψής τους. Πρότεινε στη νέα Περιφερειακή Αρχή να γίνουν σχετικές επαφές με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ώστε να βρεθεί λύση σε αυτό το πρόβλημα, γιατί εκεί μέσα αθλούνται καθημερινά χιλιάδες παιδιά.

 

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗΣ

ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΑΘΗΝΑΪΣ»

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε ο ορισμός εκπροσώπου της Περιφέρειας Αττικής στο Διοικητικό Συμβούλιο της Αναπτυξιακής Σύμπραξης Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «Αθηναϊς». Κατά ψήφισαν οι παρατάξεις «Ελληνική Αυγή» και «Λαϊκή Συσπείρωση». Ως εκπρόσωπος ορίστηκε η κυρία Αριστέα Βάβουλα και αναπληρώτρια η κυρία Καίτη Θεοχάρη.

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από το προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο (Απόφαση υπ’ αριθμ. 79/2012) και σύμφωνα με αυτό η Περιφέρεια Αττικής συμμετέχει ως εταίρος στο πλαίσιο της πράξης ‘Τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες’, που υλοποιεί η Αναπτυξιακή Σύμπραξη ΑΘΗΝΑΙΣ ΑΜΚΕ. Συγκεκριμένα η Περιφέρεια Αττικής με τη συμμετοχή της συμβάλλει στη διασφάλιση της ευρύτερης δυνατής διάχυσης του έργου και των αποτελεσμάτων του, μεγιστοποιώντας το όφελος της κοινωνικής ενσωμάτωσης ευαίσθητων ομάδων πληθυσμού της Περιφέρειας που πλήττονται σήμερα.

Αναφερόμενη στο θέμα η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής, κ. Κατερίνα Θανοπούλου σημείωσε ότι η εισήγηση της αφορά αποκλειστικά τον ορισμό εκπροσώπου εκ μέρους της Περιφέρειας, αφού βάσει της κείμενης νομοθεσίας η Περιφέρεια Αττικής είναι υποχρεωμένη να ορίσει εκπρόσωπό της στο Διοικητικό Συμβούλιο της Αναπτυξιακής Σύμπραξης, ενώ απαντώντας σε ερώτηση της Περιφερειακής Συμβούλου, κυρίας Κατερίνας Αδαμοπούλου (από την παράταξη «Αττική – Συμμέτοχοι στο Αύριο») σχετικά με τη χρονική διάρκεια του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, η Αντιπεριφερειάρχης διευκρίνισε ότι «το Πρόγραμμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Μέχρι τον Ιούνιο του 2015 θα βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί το οικονομικό του σκέλος». Κατόπιν τούτου η κυρία Αδαμοπούλου δήλωσε ότι καλύφθηκε πλήρως.

Από την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» η κυρία Χριστίνα Αγγελονίδου ξεκίνησε την τοποθέτησή της κάνοντας μια αναδρομή στο θέμα σημειώνοντας: «Με την υπ’ αριθμ. 79/2-3-2012 Απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία, η συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής, ως εταίρου, στην αναπτυξιακή σύμπραξη ‘Αθηναϊς’, αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, στην οποία συνεταίροι είναι και ο Εμπορικός Σύλλογος, το ΕΒΕΑ, το ΚΕΚ ‘Eurotraining Α.Ε.’, η ‘Mast Συμβουλευτική’ κ.α. νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου».

Ενώ αναφερόμενη στη σημερινή εισήγηση τόνισε: «Συνδέεται με την παραπάνω απόφαση, διότι ζητά να εγκριθεί ο ορισμός εκπροσώπου της Περιφέρειας στο Δ.Σ. της Αναπτυξιακής Σύμπραξης Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας ‘Αθηναϊς’. Εμείς ήμασταν και είμαστε αντίθετοι στη συμμετοχή της Περιφέρειας στα συγκεκριμένα προγράμματα, σε σύμπραξη με επιχειρήσεις, ινστιτούτα, ΚΕΚ, επαγγελματικές ενώσεις, ΜΚΟ κλπ που έχουν στόχο την προώθηση της κοινωνικής λεγόμενης οικονομίας».

Τεκμηριώνοντας την αρνητική ψήφο της παράταξής της η κυρία Αγγελονίδου επεσήμανε: «Σήμερα, όπως και τότε είμαστε αντίθετοι στην προωθούμενη πολιτική της λεγόμενης (σημειώνουμε αντιεπιστημονικά και αποπροσανατολιστικά) κοινωνικής οικονομίας, η οποία είναι ο ‘Δούρειος Ίππος’:

  • Για την άλωση των κοινωνικών υπηρεσιών
  • Για την απαλλαγή του κράτους από την ευθύνη του να παράσχει κοινωνικές υπηρεσίες, η οποία βεβαίως έχει στόχο την ιδεολογική ενσωμάτωση των λαϊκών στρωμάτων
  • Την απενεχοποίηση της επιχειρηματικότητας, την αυταπάτη ότι είναι δυνατή και αναγκαία η δημιουργία μιας καλύτερης δημοκρατικής επιχειρηματικότητας με κοινωνική ευθύνη, που θα διασφαλίζει, μάλιστα την εργασία, ενώ εμείς θεωρούμε ότι η ανεργία είναι σύμφυτη με το αντικαπιταλιστικό σύστημα και δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί μέσα στο πεδίο του».

 

Συνεχίζοντας την τοποθέτησή της η κυρία Αγγελονίδου είπε: «Στη συζήτηση του κυρίως θέματος στις 2/3/2012 είχαμε καταθέσει αναλυτικά τις απόψεις μας και είχαμε καταψηφίσει τη σχετική εισήγηση. Σήμερα με τις παραπάνω συνοπτικές σκέψεις, και αναφερόμενοι τις θέσεις που έχουμε ήδη καταθέσει στη συζήτηση της κυρίως εισήγησης στις 2/3/2012, καταψηφίζουμε την εισήγηση, για τους ίδιους λόγους που είχαμε καταψηφίσει και στο παρελθόν τη βασική εισήγηση».

Τέλος, κλείνοντας έθεσε στο Σώμα το ρητορικό ερώτημα: «Τότε (2012) η παράταξη της σημερινής πλειοψηφίας (μειοψηφία τότε) μαζί με άλλες παρατάξεις, είχε καταψηφίσει την εισήγηση, έτσι ώστε η 79/2012 απόφαση είχε ληφθεί κατά πλειοψηφία. Τί άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα στην αντίληψη της πλειοψηφούσας παράταξης, ώστε, ενώ ως μειοψηφία, είχε καταψηφίσει το περιεχόμενο της τότε εισήγησης να φέρνει τώρα η ίδια τη σχετική εισήγηση προς έγκριση; Τίποτε ουσιαστικό. Η βασική ιδεολογική θέση και η προωθούμενη πολιτική, ανάμεσα στην απελθούσα και στην παρούσα Περιφερειακή Αρχή, και τότε και τώρα ήταν και παραμένει η ίδια. Απλώς η μειοψηφία έγινε πλειοψηφία και η διαχείριση του θέματος απλώς άλλαξε χέρια και μείγμα».

Στο κλείσιμό της η κ. Θανοπούλου επανέλαβε ότι εισηγείται αποκλειστικά τον ορισμό εκπροσώπου εκ μέρους της Περιφέρειας, βάσει και της κείμενης νομοθεσίας και δεν αναφέρεται στο ίδιο το πρόγραμμα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Θανοπούλου, ο ορισμός εκπροσώπου θα δώσει τη δυνατότητα μιας συνολικής εικόνας, αποτίμησης και ελέγχου των δράσεων που υλοποιήθηκαν και των όσων εκκρεμούν, ώστε να μπορεί να γίνει μία επί της ουσίας συζήτηση για το Πρόγραμμα αυτό σε μετέπειτα συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

«ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ» 2014-2020 – «ΔΙΚΤΥΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ»

Στη συνέχεια, το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε κατά πλειοψηφία την υποβολή πρότασης της Περιφέρειας Αττικής για την ένταξή της, ως συμμετέχοντος φορέα στο Πρόγραμμα «Ευρώπη για τους Πολίτες» 2014-2020. Μέτρο: Έργα της Κοινωνίας των Πολιτών – «Δίκτυο Εθελοντών Περιφέρειας Αττικής». Κατά ψήφισαν οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση» και «Ελληνική Αυγή», καθώς επίσης και η Περιφερειακή Σύμβουλος Φλώρα Νικολιδάκη.

Η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής, Κατερίνα Θανοπούλου, που εισηγήθηκε το θέμα, ανέφερε καταρχήν ότι στο Πρόγραμμα αυτό ζητήθηκε η συνεργασία της Περιφέρειας από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διεθνής Ιατρική-Διαχείριση Κρίσεων Υγείας» της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης-επιμόρφωσης και κατάρτισης αφενός εργαζόμενων στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και αφετέρου εθελοντών-πολιτών, με σκοπό να μπορούν να ανταποκριθούν και να κινητοποιηθούν σε έκτακτες καταστάσεις κρίσης. Στο Πρόγραμμα αυτό το Εταιρικό σχήμα θα αποτελείται από πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας, Γερμανίας, Ιταλίας, Τουρκίας και ΟΤΑ της Ελλάδας, Ισπανίας, Γαλλίας και Κύπρου.

Στη συνέχεια η κ. Θανοπούλου, αναφέρθηκε στην κοινωνική και οικονομική κρίση που πλήττει ολοένα και ευρύτερους πληθυσμούς στην Ευρώπη μέσω αυξανόμενης φτωχοποίησης, ανεργίας και κοινωνικών ανισοτήτων, στην υποχώρηση του κοινωνικού κράτους και των υπηρεσιών των εθνικών συστημάτων υγείας κυρίως στην Νότια Ευρώπη και στη χώρα μας, που έχει προκαλέσει την ύπαρξη μη ικανοποιούμενων αναγκών υγείας και αιτημάτων για φροντίδα μεγάλων ομάδων του πληθυσμού.

Ενώ τόνισε ότι, στο πλαίσιο της νέας κοινωνικής πολιτικής, η Περιφέρεια Αττικής, θέλοντας να συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της ζωής των πολιτών και ιδιαίτερα των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, εντάσσεται ως εταίρος προκειμένου να αποκτηθεί εξειδικευμένη επιμόρφωση- κατάρτιση με γνώμονα την στήριξη ευάλωτων ομάδων σε περιπτώσεις φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών και κρίσεων υγείας.

Όπως, χαρακτηριστικά ανέφερε, πέραν της σαφούς θέσεως της Περιφερειακής αρχής για ενίσχυση των κρατικών δομών πολιτικής προστασίας, η συμβολή των εθελοντών σε αυτή την κατεύθυνση θεωρείται σημαντική όπως επίσης και η επιμόρφωση- κατάρτιση των στελεχών της Περιφέρειας, του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και των πολιτών και τέλος η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στόχος του Προγράμματος είναι η κινητοποίηση των πολιτών και η συνοχή των τοπικών κοινωνιών σε καταστάσεις κρίσης, μέσω δομημένης οργάνωσης με εκπαιδευμένα στελέχη που λογοδοτούν στους ωφελούμενους πληθυσμούς. Δρώντας επικουρικά σε φορείς που είναι υπεύθυνοι για συγκεκριμένους τομείς δράσης και διαθέτουν το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Λιμενικό Σώμα, Μονάδες Υγείας, ΜΚΟ, ΝΠΔΔ, Αστυνομία, Πολιτική Προστασία κτλ), θα μπορέσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με αποτελεσματικό τρόπο.

Κατόπιν, η κ. Θανοπούλου, αφού ανέλυσε τους τρεις βασικούς άξονες του Προγράμματος, τον Πληθυσμό – Στόχο, καθώς και τους Εκπαιδευτικούς του Στόχους, αναφέρθηκε στη συμμετοχή και τον ρόλο της Περιφέρειας Αττικής ως εταίρου.

Η διάρκεια του έργου θα είναι 18 μήνες, ενώ αναφορικά με τον προϋπολογισμό του, το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο και θα επιβαρύνει την Περιφέρεια με το 20% – 30% επί των χρημάτων που θα της εγκριθούν. Ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός του προγράμματος για την Περιφέρεια Αττικής ανέρχεται περίπου στις 35.000 ευρώ και εξ’ αυτών η επιβάρυνση θα είναι 20% έως 30% .

Κλείνοντας, η κ. Θανοπούλου, αναφέρθηκε στην όλη προσπάθεια και στο έργο της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας δραστηριοποιούνται σήμερα 75 Εθελοντικές Οργανώσεις, οι οποίες ενεργοποιούνται από τα τμήματα Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων. Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να συνεπικουρήσει σε πιστοποιημένα, βάσει της κείμενης νομοθεσίας σεμινάρια στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης και να συμβάλλει ουσιαστικά τόσο στην εξειδικευμένη επιμόρφωση των εργαζόμενων όσο και στην προαγωγή του εθελοντισμού.

Διευκρινήσεις σχετικά με τον προϋπολογισμό του Προγράμματος ζήτησε ο Περιφερειακός Σύμβουλος της παράταξης «Αττική», κ. Κωνσταντίνος Καράμπελας. Ενώ από την ίδια παράταξη ο Περιφερειακός Σύμβουλος, κ. Παύλος Καμάρας σημείωσε: «Δεν μπορεί να είναι κανείς αντίθετος με αυτήν την πρόταση. Όμως η Περιφέρεια Αττικής δεν μπορεί να συμμετέχει μόνον ως εταίρος σε τέτοια προγράμματα. Περιμένω από την Περιφέρεια Αττικής να έχει τον ρόλο του leader. Υπάρχει μεγάλη δυνατότητα να υλοποιήσουμε σημαντικά Προγράμματα με διάφορα δίκτυα που μπορεί να δημιουργήσει η Περιφέρεια Αττικής, να πρωτοστατήσει με τις υπηρεσίες της αλλά και σε συνεργασία με κρατικούς και ευρωπαϊκούς φορείς».

Την αύξηση του αριθμού των εκπαιδευομένων – εργαζομένων από τους αυτοδιοικητικούς φορείς που θα συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ζήτησε η Περιφερειακή Σύμβουλος της παράταξης «Αττική – Συμμέτοχοι στο Αύριο», κ. Κατερίνα Αδαμοπούλου, η οποία σημείωσε: «Η αύξηση του αριθμού αυτού κρίνεται επιτακτική ακόμη και εάν αυτό συνεπάγεται αύξηση του προϋπολογισμού ή της χρηματοδότησης. Αξίζει τον κόπο γιατί οι κρίσεις είναι εδώ και μάλιστα συνεχώς διογκούμενες».

Σχετικά με το πρόγραμμα «Ευρώπη για τους Πολίτες» ο κ. Πρωτούλης από την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση», εισαγωγικά ανέφερε ότι «το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας είχε κάνει μια ολόκληρη καμπάνια ενάντια στο πρόγραμμα αυτό, που έχει την εύηχη ονομασία «Ευρώπη για τους Πολίτες», το οποίο είχε ξεκινήσει το 2007-2013 με άλλη ονομασία και συνεχίζεται την περίοδο 2014–2020, και χρηματοδοτείται με γύρω στα 265.000.000,00€ για να αυξήσει τον εθελοντισμό, ενώ στην πραγματικότητα όποιος λαός «βγάζει» φωνή, τον «τσακίζει»».

Τόνισε ότι «το πρόγραμμα αυτό είχε δύο στόχους. Πρώτον, της προπαγάνδας εξωραϊσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του δρόμου ανάπτυξης που ακολουθείται, και δεύτερον, μέσα σε αυτό το πρόγραμμα υπήρχε ένας τεράστιος πακτωλός χρημάτων για χυδαίο αντικομμουνισμό στο όνομα δράσεων ιστορικής δήθεν μνήμης, όπως εκδηλώσεις όπου φτιάχνονταν αγάλματα των Ες Ες και ξηλώνονταν αγάλματα κομμουνιστών παρτιζάνων, κλπ.. Τέτοιες δράσεις πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο στις ανατολικές χώρες, δηλαδή Λετονία, Λιθουανία, Ουκρανία κλπ, με αιχμές στην ταύτιση του κομμουνισμού με το φασισμό, τη θεωρία των δύο άκρων, τα περιβόητα ολοκληρωτικά καθεστώτα, ταυτίζοντας τις φασιστικές δικτατορίες με τις χώρες που οικοδομήθηκε ο Σοσιαλισμός.

Μάλιστα ανέφερε ότι «το πρόγραμμα αυτό το είχαν καταγγείλει, και με επιστολή-καταγγελία οι Ευρωβουλευτές του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας στο Συμβούλιο και στην Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία καταγγελλόταν και το Υπουργείο Εσωτερικών της τότε συγκυβέρνησης για την εφαρμογή του.

Στην Ευρωβουλή υπερψηφίστηκε, βέβαια, στις 19 Νοεμβρίου του 2013 από τη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το ΠΑΣΟΚ, το ΛΑΟΣ και τις αντίστοιχες ευρωομάδες ΛΑΪΚΟ ΚΟΜΜΑ, ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ, ενώ καταψηφίστηκε από το ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ και από τον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Χουντή, ο οποίος σήμερα είναι Υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, και θα θέλαμε να μάθουμε την άποψή του για το συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο το είχε τότε καταψηφίσει».

Στη συνέχεια έθεσε πλευρές του προγράμματος αυτού. «Η πρώτη έχει να κάνει με τον εθελοντισμό. Τώρα το πρόσχημα είναι η υγεία στον εθελοντισμό. Στο προηγούμενο πρόγραμμα του 2007 υπήρχαν περιβαλλοντολογικές οργανώσεις. Φτιάχνονταν εθελοντικές ομάδες και ΜΚΟ οι οποίες έμπαιναν κάτω υπό την αιγίδα των Υπουργείων Δημόσιας Τάξης, της Αστυνομίας.

Με πρόσχημα και στο όνομα του εθελοντισμού, στα συγκεκριμένα προγράμματα που έχουν να κάνουν με την υγεία, θα χρησιμοποιούνται τσάμπα εργάτες για κοινωνικές υπηρεσίες – τις οποίες το Κράτος έπρεπε να παρέχει, απαλλαγμένο από δαπάνες και υπαλλήλους – χειροτερεύοντας βέβαια και το επίπεδο και την ποιότητα των υπηρεσιών αυτών, αφού δεν θα παρέχονται από ειδικευμένο τεχνικό επιστημονικό προσωπικό, μιας και με δεκαοκτώ μήνες εκπαίδευση δεν είναι δυνατόν να βγει ειδικευμένο το προσωπικό το οποίο θα κληθεί να δουλέψει σε έκτακτες καταστάσεις. Σε μια τέτοιου είδους καταστροφή, όπως σεισμό ή πλημμύρα, θα βάλει αυτό το πρόγραμμα σε κίνδυνο και την ασφάλεια και τις ζωές όχι μόνο όσων έχουν ανάγκη βοήθειας σε τέτοια περίπτωση, αλλά θα βάλει σε κίνδυνο και τους ίδιους τους εθελοντές που θα κληθούν.

Δεύτερη πλευρά του προγράμματος είναι ότι στήνονται διάφορα δίκτυα εθελοντών, με τον μανδύα και την εποπτεία διαφόρων μη κυβερνητικών οργανώσεων, όπου μέσα από το πρόγραμμα, οι ΜΚΟ «τραβάνε» χρήμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ύψος του οποίου είναι συνάρτηση του αριθμού των εθελοντικών ομάδων που εποπτεύουν.

Μια τρίτη πλευρά του προγράμματος αυτού είναι η νομοθετική θεσμοθέτηση από τα Κράτη-Μέλη τέτοιων μορφών για να ενταχθούν αρμονικά και το κυριότερο, δημιουργία ευρωπαϊκού σώματος εθελοντών ανθρωπιστικής βοήθειας. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μηχανισμό επιμελητείας μετόπισθεν στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, όπου μεταχειρίζονται και χρησιμοποιούνται τέτοιου είδους εθελοντικές οργανώσεις σε πολύ βρώμικες και πολύ σκοτεινές δουλειές άσχετα πώς φτιάχνονται σήμερα και πώς υπάρχουν σήμερα».

Στη συνέχεια ανέφερε το παράδειγμα χωρών όπως η Λιβύη, η Τυνησία, η Αίγυπτος, αλλά και το παράδειγμα του Κιέβου, όπου εκεί μπορεί κανείς να διαπιστώσει το ρόλο τέτοιων ΜΚΟ, οι οποίες είχαν εκπαιδευτεί στη διαχείριση κρίσεων γενικά και κρίσεων υγείας υπό την εποπτεία του Υπουργού των Εξωτερικών της Γερμανίας πριν λίγο χρονικό διάστημα.

«Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα καλούμαστε να συγκροτήσουμε ένα οργανωμένο δίκτυο εθελοντών που θα μπορέσει να κινητοποιηθεί σε καταστάσεις κρίσης. Ο όρος «καταστάσεις κρίσης» είναι πολύ γενικός και επιδέχεται πολλές ερμηνείες.

Και εμείς, έχουμε κάθε δικαίωμα να λέμε ότι θα φτιαχτεί ένα σώμα παρακολουθήσεων και χαφιέδων, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν στην διαχείριση της πληροφορίας και των media, σε κρίση υγείας και καταστροφές. Έχουμε κι εμείς ένα τέτοιο δικαίωμα. Τί σημαίνει καταστάσεις κρίσης; Εμείς λέμε ότι με ένα τέτοιο διασταλτικό περιεχόμενο κατάσταση κρίσης και κρίση υγείας είναι η απεργία των ΟΤΑ στον χώρο της καθαριότητας.

Λοιπόν εδώ μιλάμε για πολύ επικίνδυνα πράγματα και κάνετε πολύ μεγάλο λάθος που χρησιμοποιείτε ένα τόσο πολύ σοβαρό ζήτημα όπως είναι το ζήτημα της υγείας, για τη θωράκιση απέναντι στους σεισμούς, στις πλημμύρες και σε φυσικές καταστροφές, αξιοποιώντας τέτοιου είδους προγράμματα.

Εμείς λέμε στον κόσμο να μην υιοθετήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα. Και ιδιαίτερα τους υπαλλήλους που θα κληθούν σαν εθελοντές. Εθελοντές σε τι; Εθελοντές σε ποιο πράγμα;»

Το πρόγραμμα αυτό, υποστήριξε ο επικεφαλής της παράταξης «180ο – Η Αττική αλλάζει πρόσωπο», κ. Γιώργος Κουμουτσάκος, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αρκεί, όπως χαρακτηριστικά είπε, να υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα η στοιχειώδης εκπαίδευση των εθελοντών, όπου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αν δεν είναι σωστά προετοιμασμένοι και καταρτισμένοι θα δύνανται να θέσουν σε κίνδυνο τόσο τη δική τους σωματική ακεραιότητα όσο και των πολιτών. Από την άλλη μεριά, ο κ. Κουμουτσάκος δήλωσε πως θα επιθυμούσε μία καλύτερη ενημέρωση σχετικά, γιατί θέματα, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των εθελοντών που θα απαιτούνταν για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, παραμένουν αδιευκρίνιστα. Τέλος, ο κ. Κουμουτσάκος υπενθύμισε στο Σώμα του Περιφερειακού Συμβουλίου πως, ως ευρωβουλευτής, είχε προτείνει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενεργοποιήσει δίκτυα εθελοντών στα ευρωπαϊκά κράτη, σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές ανάγκες και δεδομένα. Έως εκείνη τη στιγμή τα υπάρχοντα δίκτυα εθελοντών αφορούσαν κυρίως σε δράσεις που λάμβαναν χώρα σε κράτη του τρίτου κόσμου. Η πρόταση αυτή υιοθετήθηκε και αποτέλεσε ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΒΛΑΒΩΝ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΑΤΕΡΛΙ-ΚΑΝΑΚΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Το Σώμα του Περιφερειακού Συμβουλίου τάχθηκε ομόφωνα υπέρ της εισήγησης του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων, κ. Παναγιώτη Χατζηπέρου σχετικά με τη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαλαμίνας για το έργο «Εργασίες Αποκατάστασης Βλαβών στο Δίκτυο Ύδρευσης Σατερλί – Κανάκια στο Δήμο Σαλαμίνας», συνολικού προϋπολογισμού 194.583,49 ευρώ. Στη συζήτηση μάλιστα, το ‘παρών’ έδωσαν η Δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Ισιδώρα Νάννου – Παπαθανασίου, καθώς και ο Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Μπίλλιας.

Το έργο, σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη αφορά στην εκτέλεση των αναγκαίων εργασιών για την αποκατάσταση των διαπιστωμένων βλαβών και τη βελτίωση των λειτουργικών συνθηκών του δικτύου ύδρευσης από Σατερλί σε Κανάκια, ώστε: α) να αποφευχθεί ο κίνδυνος διακοπής της υδροδότησης της περιοχής των Κανακίων, β) να βελτιωθεί και αν εξασφαλισθεί η αδιάλειπτη, καλή και ασφαλής λειτουργία όλου του δικτύου ύδρευσης ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, γ) να αντικατασταθούν τα φθαρμένα τμήματα του δικτύου που παρουσιάζουν συχνές βλάβες και ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

Από το βήμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, η Δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Νάννου – Παπαθανασίου, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή της για την ουσιαστική και καταλυτική συμμετοχή της Περιφέρειας στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, επεσήμανε ότι οι Δήμοι έχουν μεγάλη ανάγκη την αγαστή συνεργασία και αρωγή της Περιφέρειας, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν από κοινού τις καλύτερες δυνατόν υπηρεσίες στους πολίτες. Στη συνέχεια η Δήμαρχος ενημέρωσε το Σώμα ότι θα ακολουθήσουν και άλλα αιτήματα που σχετίζονται με περιβαλλοντικά έργα, τα οποία θα έρθουν προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, και εκεί θα απαιτηθεί ιδιαίτερη προσοχή αφού τα έργα αυτά αφορούν στη ζωή των πολιτών της Σαλαμίνας.

Τέλος, παίρνοντας το λόγο ο επικεφαλής της παράταξης «Ανάσα για την Οικολογία», κ. Αντώνης Γάκης, στάθηκε στην άμεση ανάγκη να υπάρξει από πλευράς Περιφέρειας Αττικής ένας στρατηγικός σχεδιασμός για τη συνολική αντιμετώπιση των διαρροών νερού στη Σαλαμίνα, αλλά και στα νησιά γενικότερα. «Ζητώ από το Περιφερειακό Συμβούλιο να καταρτίσει ένα περιβαλλοντικό πλάνο, δηλαδή μια Στρατηγική Μελέτη για όλες τις διαρροές των υδάτων στη Σαλαμίνα. Με μια εξαίρεση να δώσουμε χρήματα ως Περιφέρεια Αττικής για την εκπόνηση μιας τέτοιας μελέτης», σημείωσε ο κ. Γάκης. Αν λυθεί αυτό το πρόβλημα οριστικά, υποστήριξε ο κ. Γάκης, τότε τα χρήματα που θα σωθούν θα είναι πολλαπλάσια από το κόστος των όποιων αποσπασματικών έργων που πρόκειται να γίνουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος και συνέχισε λέγοντας πως το νερό είναι πολύτιμο για αυτό δεν πρέπει να προχωρά η Περιφέρεια και οι Δήμοι σε έργα που να λύνουν μέρος του προβλήματος, αλλά αντίθετα σε έργα που θα δώσουν οριστική λύση στο πρόβλημα.