Στην εποχή του κορωνοϊού η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της πανδημίας με πρωταρχικό μέλημα την προστασία της υγείας όλων των πολιτών και την διαρκή υποστήριξη ευάλωτων συνανθρώπων μας, τονίζει σε συνέντευξή του στη «Βόρεια Γειτονιά» ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος. “Οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες” λέει χαρακτηριστικά και οι “συμμαχίες και συνέργειες” μονόδρομος για όλους. Όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των πολιτών στις υπηρεσίες μεταφορών και επικοινωνιών σημειώνει ότι μέχρι τη λήξη των περιοριστικών μέτρων γίνεται μόνο με ραντεβού και για επείγοντα ζητήματα, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης σε μια σειρά υπηρεσιών.
Ερώτηση: Πόσο εύκολη είναι η κατάσταση με το κορωνοϊό και ως Περιφέρεια πως την αντιμετωπίζετε;
Αντιπεριφερειάρχης: Οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες και η αντιμετώπιση της πανδημίας επιτάσσει συμμαχίες ευθύνης και συνέργειες παντού. Είναι μονόδρομος για όλους. Από την αρχή της πανδημίας η Περιφέρεια Αττικής με την καθημερινή καθοδήγηση και τις εντολές του Περιφερειάρχη, κ. Γιώργου Πατούλη, συνδράμει έμπρακτα και αποτελεσματικά στη μάχη για την προστασία της υγείας πολιτών και εργαζομένων και τη διαρκή στήριξη ευάλωτων συνανθρώπων μας. Ενδεικτικά αναφέρω την ενίσχυση με εξοπλισμό (αναπνευστήρες, κλίνες ΜΕΘ κ.α.) των νοσοκομείων της Αττικής, τον εφοδιασμό με υγειονομικό υλικό (μάσκες, γάντια αντισηπτικά) του ανθρώπινου δυναμικού που συμμετέχει στη μάχη εναντίον του κορωνοϊού καθώς και τη λειτουργία του πρωτοποριακού συστήματος τηλεϊατρικής “Doctor Next 2 Me” που δίνει τη δυνατότητα δωρεάν επικοινωνίας ασθενών με εθελοντές γιατρούς κάθε ειδικότητας.
Ερώτηση: Έρχεται κόσμος στις Διευθύνσεις Μεταφορών και ποια είναι τα μέτρα που έχουν ληφθεί;
Αντιπεριφερειάρχης: Προσαρμόσαμε έγκαιρα τη λειτουργία των υπηρεσιών μας ώστε να διασφαλίζεται η εξυπηρέτηση των πολιτών χωρίς να κινδυνεύει η υγεία τους και χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο και η υγεία του προσωπικού της Περιφέρειας, το οποίο καλείται να υπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον εν μέσω αυτής της επιδημίας. Ο συμπολίτης μας, λοιπόν, μέχρι την άρση των μέτρων αποφυγής και διάδοσης του κορωνοϊού, μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο με προσυννενόηση (ραντεβού) και για θέματα που χρήζουν επείγουσας αντιμετώπισης. Σημειώνω ότι οι χώροι απολυμαίνονται, τηρούνται αυστηρά οι προβλεπόμενες αποστάσεις και γενικότερα οι κανόνες και οι οδηγίες που προκρίνουν οι ειδικοί. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα και της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης για μια σειρά υπηρεσιών που θέσαμε σε λειτουργία στις αρχές του Μαρτίου.
Ερώτηση: Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών των πολιτών;
Αντιπεριφερειάρχης: Σε πρώτη φάση αφορούν σε 49 υπηρεσίες που παρέχονται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. Ο κατάλογος αυτός συνεχώς θα διευρύνεται με νέες ψηφιακές υπηρεσίες ώστε να πετύχουμε λιγότερη γραφειοκρατία, λιγότερες καθυστερήσεις διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, ένα αδιάβλητο και συνάμα αποτελεσματικό τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας. Ο στόχος αυτός είναι κοινός με τον Περιφερειάρχη, βρίσκεται στον πυρήνα της συνεργασίας μας και περιλαμβάνει: Λειτουργική αναβάθμιση και ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Διαφάνεια παντού με ιδιαίτερη έμφαση στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Ερώτηση: Τι γίνεται με τις εξετάσεις για την απόκτηση νέων διπλωμάτων οδήγησης αλλά και με τις ανανεώσεις τους; Γίνονται ή έχουν παγώσει όλα;
Αντιπεριφερειάρχης: Οι θεωρητικές και οι πρακτικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών έχουν ανασταλεί μέχρι και τις 30 Απριλίου 2020. Επίσης, μέχρι την ημερομηνία αυτή έχουν σταματήσει όλες ανεξαιρέτως οι εξετάσεις που διενεργούνται με ευθύνη των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. Ο χρόνος που θα επανέλθουμε στην κανονικότητα και θα ξαναρχίσουν οι εξετάσεις εξαρτάται από την εξέλιξη της πανδημίας και τις σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις. Ευελπιστώ ότι θα ξεπεράσουμε σύντομα την υγειονομική αυτή κρίση, αλλά μέχρι να συμβεί αυτό όλοι μας Μένουμε Σπίτι.