Πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα που διοργάνωσε το περιοδικό LogisticsLeader, την Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017 στην Ελευσίνα (ElefsinaHotel- αίθουσα «ΑΙΣΧΥΛΟΣ») με θέμα «Δυτική Αττική LogisticsCenter της ελληνικής επικράτειας» υπό την αιγίδα και της Περιφέρειας Αττικής.
Στον χαιρετισμό του, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, κ. Γ. Βασιλείου, αναφέρθηκε στην αντίφαση με την οποία είναι αναγκασμένη να πορευτεί η Δυτική Αττική αφού από τη μία έχει να αντιμετωπίσει εκρηκτικά περιβαλλοντικά προβλήματα, αποτέλεσμα ενός συγκεκριμένου μοντέλου ανάπτυξης, και από την άλλη οφείλει, αξιοποιώντας και την επιτυχία της Ελευσίνας 2021, να αναδείξει να αναδείξει το φυσικό κάλος, την αρχαία ιστορία και τον πολιτισμό της – δημιουργώντας σε ολόκληρη την Δυτική Αττική νέα προστιθέμενη αξία.
Επίσης, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, κ. Γ. Βασιλείου τόνισε την κομβική σημασία του ζητήματος χωροταξικής ευνομίας και πολεοδομικής οργάνωσης του Θριασίου ως αναγκαία προϋπόθεση και για την ανάπτυξη των logisticsμε βάση την αειφορία και την βιωσιμότητα.
Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε της χωροταξικής, πολεοδομικής και περιβαλλοντικής τακτοποίησης της περιοχής εντάσσονται οι προσπάθειες και οι επιλογές της Δυτικής Αττικής για την προώθηση του ΒΙΠΑΝΟΤ στον Ασπρόπυργο και το μεγάλο πρόγραμμα αναθεώρησης των γενικών πολεοδομικών σχεδίων και των πέντε δήμων της περιοχής μας – στα πλαίσια φυσικά του νέου ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας.
Επισυνάπτεται το κείμενο χαιρετισμού του Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής
ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ LogisticsLeader, την Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017 στην Ελευσίνα με θέμα:
«Δυτική Αττική LogisticsCenter
της ελληνικής επικράτειας»
————————————
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
————————————
Κύριε υπουργέ,
Κυρίες και Κύριοι,
Βρισκόμαστε σήμερα στο κέντρο μιας συζήτησης, η οποία θεωρώ ότι βλέπει μπροστά.
Σημείο αναφοράς αυτής δε είναι η Δυτική Αττική – που ως περιοχή – είναι υποχρεωμένη να πορευτεί μέσα από την εξής αντίφαση:
Από την μια οφείλει να αντιμετωπίσει τα εκρηκτικά περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα – τα οποία όμως δημιούργησε ένας συγκεκριμένος τύπος ανάπτυξης – σε συνδυασμό πάντα με αντίστοιχες πολιτικές επιλογές προηγούμενων δεκαετιών.
Από την άλλη όμως οφείλει – αξιοποιώντας και την επιτυχία του Ελευσις21 – να αναδείξει το φυσικό κάλος, την αρχαία ιστορία και τον πολιτισμό της – δημιουργώντας σε ολόκληρη την Δυτική Αττική νέα προστιθέμενη αξία.
Κατά την δική μας λοιπόν άποψη – ενώ το μοντέλο ανάπτυξης που μεταπολεμικά κυριάρχησε στην περιοχή μας έχει οριστικά κλείσει τον κύκλο του – δυστυχώς αλλά έχει αφήσει πίσω του – το ακριβώς αντίθετο θα έλεγα – αυτού που αποκαλούμε αειφόρος ανάπτυξη.
Συνεπώς το να μπει μια σειρά στο υπάρχον χωροταξικό χάος σε κάποιες περιοχές όπως πχ του Ασπρόπυργου και όχι μόνο -και ταυτόχρονα – όποιες νέες δραστηριότητες δημιουργούνται – αντί να μιμούνται την υπάρχουσα κατάσταση – να υποχρεωθούν να παρακολουθούν τους κανόνες της αειφορίας – αποτελεί για την Περιφέρεια Αττικής Στρατηγική πολιτική μας επιλογή.
Γι’ αυτό άλλωστε προχωράμε στη συμπλήρωση – και όπου χρειάζεται στην ανασύνταξη των πολεοδομικών μελετών χρήσεων γης στην Δυτική Αττική – μέσα από ένα μεγάλο πρόγραμμα αναθεώρησης των γενικών πολεοδομικών σχεδίων και των πέντε δήμων της περιοχής μας – στα πλαίσια φυσικά του νέου ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας.
Κυρίες και Κύριοι,
Αυτοί είναι οι λόγοι που το χωροταξικό ήταν μια – από τις βασικότερες προεκλογικές δεσμεύσεις – της περιφερειακής μας παράταξης.
Αποδεχτήκαμε κατά συνέπεια με χαρά την πρόταση του περιοδικού logistics leader – ώστε το σημερινό συνέδριο να γίνει υπο την αιγίδα της Περιφερείας Αττικής.
Έχουμε άλλωστε και πρακτικά να συνεισφέρουμε στον διάλογο.
Για παράδειγμα – η Αντιπεριφέρεια Δυτικής Αττικής σε αγαστή συνεργασία με τον Δήμο Ασπροπύργου – εργαζόμαστε εδώ και καιρό συστηματικά για την δημιουργία του ΒΙ.ΠΑ.ΝΟΤ – σε μια άλλη άναρχα δομημένη περιοχή του Δήμου Ασπρόπυργου.
Θα στηρίξουμε λοιπόν – θα έλεγα κατά τα πρότυπα του ΒΙ.ΠΑ.ΝΟΤ – την χωροταξική, πολεοδομική και περιβαλλοντική τακτοποίηση των logistics.
Πιστεύουμε πως με την υλοποίηση τέτοιων έργων μπορεί να αλλάξει θετικά – η γενικότερη μεγάλη εικόνα που έχει ο πολύς κόσμος για την Δυτική Αττική -που μάλλον διαχρονικά δεν είναι και η καλύτερη -κυρίως όμως η ζωή -τόσο των εργαζομένων στις επιχειρήσεις αυτές – όσο και των κατοίκων της Δυτικής Αττικής.
Με την προϋπόθεση βέβαια ότι το όλο εγχείρημα των logistics – θα στηρίζεται σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών – όπου θα επιτυγχάνεται η αποφόρτιση του οδικού δικτύου από την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων.
Με αφορμή δε το σημερινό συνέδριο θέλω να καλέσω – τόσο την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και όσους επιχειρούν στην Δυτική Αττική να πάρουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες στις περιοχές τους – ενώ εμείς δεσμευόμαστε – όπως άλλωστε κάνουμε ήδη με την ΒΙ.ΠΑ.ΝΟΤ – να συνεργαστούμε και να τις στηρίξουμε πολύπλευρα.
Με τις σκέψεις λοιπόν αυτές – μεταφέροντας στο συνέδριο σας και τον χαιρετισμό της Περιφερειάρχη κ. Ρένας Δούρου:
Θέλω να συγχαρώ τους διοργανωτές του.
Να σας ευχηθώ καλή επιτυχία.
Και να προσθέσω ότι θα το παρακολουθήσουμε με μεγάλο ενδιαφέρον, και ασφαλώς θα αξιοποιήσουμε τα συμπεράσματα του.