Στην επιμορφωτική ημερίδα που διοργάνωσαν οι σχολικοί σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας και πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου στο Γυμνάσιο του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος –Pierce, παραβρέθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Αθηνών Κωνσταντίνος Μανιάτης.

Η Ημερίδα που ήταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και της UNESCO είχε θέμα: «Διδακτικά Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις κατά τη Μετάβαση των Μαθητών/τριών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνος Μανιάτης κατά την παρέμβαση του τόνισε χαρακτηριστικά: «Κάθε αλλαγή στη ζωή συνοδεύεται με ανάμικτα συναισθήματα. Λύπη για ότι αφήνουμε πίσω μας, γι’ αυτό που γνωρίζουμε καλά. Αγωνία και άγχος για το άγνωστο αλλά και προσμονή και ενδιαφέρον για καινούργιες εμπειρίες. Η προσαρμογή σε νέες εξελικτικές μεταβάσεις μας δίνει τη δυνατότητα να αποκτούμε δεξιότητες σημαντικές για τη ζωή μας, να βάζουμε νέους στόχους, να ξεπερνάμε τους φόβους μας, να δημιουργούμε νέες σχέσεις, να μαθαίνουμε, να δημιουργούμε, να εξελισσόμαστε.

Η εφηβεία είναι η περίοδος της μετάβασης από την παιδική στην ώριμη ηλικία. Στη φάση της μετάβασης ο έφηβος έχει να αντιμετωπίσει δομικές αλλά και ατομικές αλλαγές.Oι δομικές αλλαγές αφορούν στο πλαίσιο του σχολείου και συμβαίνουν σε τομείς όπως το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και η μεθοδολογία της μάθησης. Οι ατομικές αλλαγές είναι σωματικές, διανοητικές, συναισθηματικές και κοινωνικές.

Ένα πρόγραμμα «Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» ασχολείται με τη δύσκολη, εκρηκτική αλλά και όμορφη φάση της εφηβείας.

Επιπλέον, θα ήθελα να αναφερθώ και στο ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Ο εκπαιδευτικός για να στηριχθεί στο δύσκολο και σύνθετο ρόλο του πρέπει να επιμορφωθεί πολύπλευρα και ουσιαστικά, με ετήσια και σε πανεπιστημιακό επίπεδο επιμόρφωση.

Βεβαίως πρέπει να υπάρχουν και επιμορφωτικά σεμινάρια όπως το δικό σας που αναπτύσσουν και αναλύουν σημαντικά εκπαιδευτικά ζητήματα. Όμως αυτά δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται από την Πολιτεία ως άλλοθι για την έλλειψη ουσιαστικής ετήσιας επιμόρφωσης.

Είμαι βέβαιος ότι η ημερίδας σας με την ενδιαφέρουσα θεματολογία της, τους εισηγητές και τον ουσιαστικό διάλογο που θα ακολουθήσει με τους εκπαιδευτικούς θα συμβάλλει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση ζητημάτων όπως αυτό που συζητάτε σήμερα».