
«Μέσω της λειτουργίας του θεσμού του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, αποτρέπονται πρόσθετες διοικητικές διαδικασίες προσφυγής στην εποπτεία, σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και στη δικαιοσύνη, επειδή πολλά προβλήματα κακοδιοίκησης θα επιλύονται στο πλαίσιο της ίδιας της Περιφέρειας, με αποτέλεσμα και την αποσυμφόρηση των ελεγκτικών μηχανισμών, καθώς και την εξοικονόμηση διαδικασιών, πόρων, χρόνου και χρήματος». «Επιπλέον, το γεγονός ότι η Περιφέρεια, ως μεγαλύτερη και ευρύτερη διοικητική μονάδα, έχει ακόμη περισσότερο ανάγκη ένα θεσμό που θα διευκολύνει την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση των πολιτών, καθώς και ο ρόλος της ως διοικητικού κέντρου με σημαντικές αδειοδοτικές, ελεγκτικές και αναπτυξιακές αρμοδιότητες, θεμελιώνουν την αναγκαιότητα θεσμοθέτησης ενός τέτοιου οργάνου, το οποίο θα διαθέτει το κύρος και την ανεξαρτησία που απαιτούνται» (από την Αιτιολογική έκθεση Προγράμματος «Καλλικράτη» ).
Για την πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τη λειτουργία του θεσμού, ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης, Βασίλης Σωτηρόπουλος δημοσιοποίησε «Κώδικα Λειτουργίας», ο οποίος περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με την αποστολή και την αρμοδιότητα, τη διοικητική υποστήριξη, τον τρόπο υποβολής καταγγελίας, κ.α.. Με αυτή την αφορμή ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης συναντήθηκε την Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015 με την Περιφερειάρχη Ρένα Δούρου και είχαν σύντομη συζήτηση σχετικά με τα ζητήματα λειτουργίας του θεσμού.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θεσμό καθώς και ο «Κώδικας Λειτουργίας» στη διεύθυνση: https://www.patt.gov.gr/2012/02/24/%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b5%cf%82/
